Aldi навлиза на трудния китайски пазар



Автор: Пламена Кацарова 10 юни 2019



Германските супермаркети Aldi са поредната европейска верига, която ще отвори магазини в Китай. Това ще е предизвикателство за компанията, тъй като традиционно чуждестранните оператори изпитват трудности на китайския пазар, който е силно фрагментиран, съобщавa Financial Times.

Добро начало

Към откриването на двата обекта на веригата в Шанхай имаше голям интерес. В продажба там бяха пуснати европейски вина и бира от собствените марки на компанията наред с още местни продукти. "Дойдохме да пазаруваме тук заради германските продукти и евтината бира", каза един от първите клиенти на Aldi в Китай Джоу Юхуа.

Чуждестранните супермаркети често срещат трудности в бързоразвиващия се хранителен сектор на Китай. Британската верига Tesco и испанската Dia се отказаха от операции в страната, докато германската Metro търси купувач за своя бизнес в Китай. Най-голямата верига супермаркети в света – Walmart, както и френската Carrefour все още се борят за по-голям дял от пазара.

Целият текст е тук