Е-търговията на бъдещето вече е тук



Автор: Зорница Маркова 21 май 2019



Статията е част от специалното издание Регал E-Commerce. Изданието можете да закупите тук.

"Надявам се след 15 години хората да забравят за електронната търговия, защото те ще я приемат така, както приемат електричеството днес." Думите са на основателя на една от най-големите световни компании за електронна търговия Alibaba, изречени през 2015 г. на световния форум в Давос. Според него глобалната ритейл индустрия ще претърпи радикални промени и електронните технологии, които днес ни се струват иновативни и напредничави, само след няколко години ще са ежедневие в търговията на дребно. "Очакваме раждането на една предефинирана индустрия за продажби на дребно, базирана на интеграцията между онлайн, офлайн, логистика и данни в една-единствена верига на добавената стойност", казва Джак Ма година по-късно в писмо до акционерите на Alibaba в навечерието на тяхното годишно събрание.

Това, за което Джак Ма говори само преди няколко години, днес изглежда още по-реалистично и разбираемо. Електронната търговия отдавна не е иновация и нишов бизнес, а се е превърнала в неотменна част от работата на всеки търговец. Дали той ще създаде онлайн магазин, през който ще продава част от портфолиото си, дали благодарение на дигиталния маркетинг ще достига до по-голям брой потребители, дали ще стъпи на някой от големите маркетплейси, през които ще продава продукцията, или просто ще се специализира в нишов онлайн търговец – всичко това са модели на електронната търговия, които ще се развиват с бърза скорост през следващите години и ще променят глобалния ритейл бизнес.

Целият текст е тук