За трети пореден път в България бяха раздадени международните награди за иновации в потребителския сектор "Продукт на годината". Световният конкурс се провежда ежегодно в над 40 държави с цел да насочи потребителите към най-новите предложения на пазара и да отличи производителите за качеството и иновациите в продуктите им.
В резултат на потребителския вот
Победителите в отделните категории се излъчват от потребителите в резултат на независимо национално представително проучване, реализирано от авторитетна изследователска агенция. За България то е осъществено от Nielsen Bulgaria сред 2500 респонденти, следвайки уникалната методология на програмата.
В третото издание на конкурса за иновации се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, пуснати на българския пазар през последните 18 месеца, които бяха позиционирани за целите на проучването в 25 категории. От всяка категория бе излъчен само по един победител в резултат на независимия потребителски вот.
С червеното лого
Победителите имат право да използват червеното лого "Продукт на годината" неограничено в маркетинговите и публичните комуникации на продукта или услугата за една година. Компаниите, чиито продукти са участвали в потребителското проучване (победителите и финалистите), получават доклад от изследването на Nielsen Bulgaria с подробен анализ на категорията.
"Успехът на програмата "Продукт на годината" се дължи на два основополагащи принципа: наградите са верен ориентир за потребителите да направят най-добрия избор сред стотиците нови продукти и услуги, лансирани всяка година на пазара, и са базирани изцяло на потребителския вот. Червеното лого "Продукт на годината" е знак за независима препоръка за потребителско доверие. Един ключов инструмент, който компаниите умело използват като силно маркетингово послание за подкрепата на своите нови и иновативни продукти и за насърчаване на продажбите", обобщава Ралица Бехар, представител на "Продукт на годината" за България.
ПОБЕДИТЕЛИТЕ В "ПРОДУКТ НА ГОДИНАТА" 2019КАТЕГОРИЯ ПОБЕДИТЕЛ КОМПАНИЯ Перилни препарати Ariel 3in1 PODS – семейна опаковка Procter & Gamble Препарати за съдове Fairy Lift Action Procter & Gamble Дамски превръзки Always Platinum Procter & Gamble Бебешки пелени Pampers Pants Procter & Gamble Паста за зъби Sensodyne Rapid Relief ГлаксоСмитКлайн Сладка́ Сладко с люти чушки
"Родна стряха"Лидл България Шунка Шунка Clean label Лидл България Детски храни Био плодова закуска Lupilu Лидл България Кредити Програма Smart Lady Първа инвеситиционна банка Банкови карти Дебитна карта за деца и тийнейджъри от Fibank Първа инвеситиционна банка Хладилници Хладилник с фризер Vario Style БСХ Домакински уреди България Мобилни банкови услуги Мобилно банкиране ОББ Мобайл ОББ Умни решения за дома А1 Smart Home А1 България Дигитални разплащания A1 Wallet А1 България Вода Изворна вода РОСА Кока-Кола България Безалкохолни напитки Coca-Cola Канела без захар Кока-Кола България Месни продукти Le Poulet Градус Здравословен чипс Чипс от кафяв пълнозърнест ориз RiceUP! Нухелт Хранителни добавки за сън NOVANIGHT Санофи Ядки HRRUPSS Виктория Нутс Мобилни телефони Samsung Galaxy Note9 Samsung Electronics Сладолед OLD TIME Изида Съдържание по поискване HBO GO HBO България Продукти за коса Nivea Micellar Shampoo Beiersdorf Сурови барове Bett’r Smart Organic За програмата
Програмата "Продукт на годината" е основана през 1987 г. от водещия френски експерт и предприемач Кристиян ле Брет, дългогодишен маркетингов директор в L'Oréal. Той създава уникална маркетингова концепция, която работи успешно на всеки пазар, с цел да насочи потребителите към най-добрите нови и иновативни продукти. В продължение на 32 години програмата успешно се реализира в над 40 страни, включително и на всички ключови пазари: Великобритания, Франция, САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 г. е вече и в България.Разпознаваемост
През юни 2018 г. Nielsen Bulgaria проведе национално представително проучване за разпознаваемостта и доверието към логото. Ето и основните изводи от проучването:
- Повече от половината респонденти са чували за "Продукт на годината";
- 68% от респондентите са виждали логото "Продукт на годината";
- 72% смятат, че продукт с червеното лого е по-добър от други аналогични продукти без логото;
- 75% от респондентите смятат, че продукт с логото е с по-добро качество от други аналогични продукти без логото;
- 74% от респондентите биха предпочели продукт с логото при избор за покупка между два продукта
- Всеки трети вече е закупил продукт с логото "Продукт на годината";
- Близо половината, закупили продукт с логото "Продукт на годината" твърдят, че то има съществено значение за техния избор;
- Две трети от потребителите биха закупили продукт с логото "Продукт на годината", а останалите биха обмислили закупуването му.