КЗК не откри нарушение за кампанията на "Фантастико" "Вземи 2 на цената на 1"



Автор: Мара Георгиева 24 април 2019



Решенията на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), свързани с поведението на търговските вериги, продължават. След рекордната глоба от 15 млн. лв., наложена за рекламен клип през февруари т.г. на "Метро Кеш енд Кери България" по жалба на "Лидл България енд Ко", сега комисията излиза с нови две решения, този път отнасящи се до "Фантастико".

Повод за първото решение, според което антимонополният орган не открива нарушения, е промоцията "Вземи 2 на цената на 1" в магазините на "Фантастико", а производството е образувано след жалба на "Лидл България енд Ко".

Второто решение е резултат от самосезиране на КЗК и е свързано с организирана от веригата томбола със специални награди. Регулаторът смята, че е налице заблуждаваща реклама и налага глоба от 162 256 лв. на организатора - "Ван холдинг" - дружество от групата на "Фантастико". Сумата е 0.1% от нетните приходи на компанията за 2018 г.. Решението подлежи на обжалване пред Административен съд – София област, в 14-дневен срок от съобщаването му.

Целият текст е тук