Как българските компании правят и могат да правят бизнес в САЩ



Автор: Мара Георгиева 10 април 2019



Най-големият пазар в света с големи обеми на потребление. Любопитни и отворени към новостите потребители. Много добри маржове, високи печалби. Функционалността на продукта не е на първо място, важно е преживяването и посланието. Конкуренцията не е само в цените. Това е малка част от обобщенията за американския пазар, направени по време на конференцията Explore USA, организирана от Американската търговска камара и посолството на САЩ в България.

Договорете се предварително за телефонен разговор

Най-лесно се започва бизнес в Ню Йорк, Вашингтон, Бостън, но там и конкуренцията е най-голяма. Най-слабо разработени са щатите на юг, най-голям е износът на български стоки в Западното крайбрежие, обобщи Иво Константинов, търговски аташе на България във Вашингтон.

Той посъветва предприемачите да се информират за особеностите на бизнес комуникацията с американци, според която телефонният разговор например се договаря предварително, координати и мейл адреси не се публикуват онлайн, а податели от рода на "ванчето72" не се приемат изобщо.

Целият текст е тук