Германски сблъсък: КЗК глоби Metro с рекордните 15 млн. лв. по жалба на Lidl



Автор: Мара Георгиева 05 февруари 2019



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 14.97 млн. лв. "Метро Кеш енд Кери България" за рекламен клип, който внушава сравнение с конкурента "Лидл България".

Това е рекордна глоба за нарушение, свързано с реклама. Досега КЗК има две гигански санкции: на "Булгаргаз" за злоупотреба с монопол от 23 млн. лв. и на вносителя на "Хюндай" за ограничения към дистрибутори за 16 млн. лв. В сферата на нелоялната конкуренция глобите са били от по няколко стотин хиляди, а рядко по 1-2 млн. лв. В случая с "Метро" за една рекламна кампания регулаторът решава да накаже търговеца с 2% от оборота, и тъй като приходите са гигантски (749 млн. лв. за 2017), се стига до близо 15 млн. лв. глоба.

Самата "Лидл" на няколко пъти през годините беше глобявана от КЗК и имаше усещане за тенденциозност от страна на регулатора. Сега активната страна е германският дискаунтър. Който от дни има и жалба за нелоялна конкуренция срещу "Фантастико".

Поводът: "Смени магазина"

Производството е образувано по молба на "Лидл България ЕООД енд Ко" КД. Поводът е, че на 5 март миналата година по телевизия, а впоследствие и в Youtube и Facebook, започва излъчване на рекламен видеоклип на "Метро Кеш енд Кери България" с послание "Не сменяй вкуса, смени магазина."

Целият текст е тук