Горива: Да си имаш бензиностанция



Автор: Калина Горанова 22 януари 2019



Статията е част от специалното издание на "Капитал" "Гепард". Поръчайте списанието на хартия или в pdf формат тук

2017 г. беше успешна за компаниите в сектор горива. Основната причина е стабилизирането на пазара след времена на срив и ръст на цените, на който могат да се отдадат около 15% от по-големите продажби.

В групата на силно растящите малки и средни предприятия силната 2017 г. не може да бъде обяснена само със спецификите на пазара, а и с личните успехи на всяко едно от дружествата.

По традиция класацията "Гепард" в сектор горива изобилства от компании, които работят на пазара на дребно с по една или с по няколко бензиностанции. 2018 година донесе обаче нови предизвикателства към малките играчи на пазара, след като големите петролни компании от Българската петролна и газова асоциация начело с "Лукойл България" успяха да прокарат секторния закон, регламентиращ икономическите дейности при търговията с нефт и нефтопродукти. Той беше приет въпреки критиките, че ще ограничи конкуренцията заради многото и скъпи изисквания към фирмите като висок уставен капитал, складови обеми и банкови гаранции, които ще са проблем точно за по-малките играчи. Ефектът от новото законодателство предстои да се види на практика.

Целият текст е тук