Над 50% от стоките в седем от най-големите търговските вериги в страната са от общо 1050 български производители, а при някои категории делът на местната продукция достига 75%. Това показва анкета, проведена от Сдружението за модерна търговия с участието на членовете му Kaufland, Billa, Lidl, dm, Metro, T-Market и Deichmann, които държат общо над 30% от пазара на бързооборотни стоки в страната.
Произведено в страната
Участниците в анкетата работят с над 1000 български производители и това партньорство позволява на част от фирмите да изнасят успешно на външни пазари. Веригите имат и собствени инициативи, с които подкрепят бизнеса на българските си контрагенти.
Billa инвестира в развитието на земеделието чрез програмата си "Градините на Билла", в рамките на която си партнира с над 30 земеделци, отглеждащи плодове и зеленчуци в повече от 150 градини в страната. Веригата има и собствена марка "Българска ферма", която гарантира на клиентите 100% българско месо с доказан произход.
Целият текст е тук