Дигиталният скок на Lidl се провали



Автор: Анина Сантова 06 август 2018



Германската верига Lidl планираше дигитален скок. Вместо това обаче новата система за управление на инвентара, разработена от SAP, се провали още в началото. След 7 години усилия и вложени 500 млн. евро това поражда единствено въпроси. Проектът трябваше да е грандиозен за компанията и успехът изглеждаше сигурен, но вместо това се превърна в един от най-големите провали на германската индустрия по посока на дигитализацията, пише Handelsblatt.

Усилията

Lidl нае хиляди служители и стотици консултанти, като очакванията за системата бяха тя да помогне на компанията да достигне 100 млрд. евро приходи годишно. Създаването ѝ се планира от 2011 г. и носи името eLWIS ("Елвис"). Миналата година софтуерната компания SAP дори награди Lidl за това, че е един от най-добрите ѝ клиенти.


След това всичко тръгна надолу. През май месец 2017 г. ръководителят на IT отдела на веригата супермаркети, която има сериозно присъствие и в България, напусна, а пък този юли стана ясно още при стартирането, че eLWIS няма да работи успешно. Lidl ще трябва да върне старата си система за инвентаризация. "На практика започваме от нулата", коментираха от компанията. И всичко това, след като бяха похарчени 500 млн. евро според анализаторските оценки, въпреки че двете компании не потвърждават това число.

Целият текст е тук