Онлайн продажбите в България са близо 580 млн. лв. през 2017 г.



Автор: Мария Иванова 23 януари 2018



Все по-голяма част от традиционните търговци в България започват да предлагат продуктите си и онлайн, като през 2017 г. две трети от тях са отчели двуцифрени темпове на растеж на продажбите си. За сравнение, при компаниите, които продават изцяло онлайн, с подобни ръстове могат да се похвалят само около една трета от играчите. Това показват резултатите от доклад на Euromonitor International за интернет търговията на дребно в България. Класическите изцяло онлайн търговци обаче имат подчертано предимство при интернет продажбите, направени през мобилни устройства.

Според анализаторите от компанията темповете на нарастване на сектора постепенно ще се забавят, тъй като клиентската база ще остане сравнително непроменена, а увеличаващите се регулации на пазара ще ограничат навлизането на някои потенциални нови играчи.

Растяща конкуренция

Онлайн търговията на дребно е конкурентен пазар, чийто обем към 2017 г. достига близо 580 млн. лв., в сравнение с 470 млн. лв. година по-рано, като е поделен поравно между изцяло онлайн работещите компании и дружествата, които залагат на т.нар. мултиканален подход за продажбата на стоките си. Към края на изминалата година пазарният дял на водещите три играча на пазара – eMAG (Dante International), "Технополис" и Fashiondays.bg – е 2.5 пъти по-висок в сравнение с 2012 г., отбелязват авторите на доклада.

Целият текст е тук