Ford и Alibaba се обединяват при продажбата на коли в Китай



Автор: Цветан Кръстев 13 декември 2017



Американският производител на автомобили Ford ще сключи партньорство с китайския интернет гигант Alibaba. Чрез споразумението американската група ще може да предлага своите модели на онлайн платформата на Alibaba – Tmall, съобщава Reuters.

Сделката

Президентът на Ford Бил Форд коментира, че сделката е ключова за компанията, тъй като са убедени, че китайският пазар ще бъде най-успешният за производството и продажбата на електромобили. Партньорството е част от стратегията на автомобилния гигант, която предвижда той да се утвърди на разрастващия се автомобилен пазар в Китай и да подобри финансовите си резултати.

Специалисти в бранша смятат, че до голяма степен мениджмънтът на Ford е принуден да предприеме подобни действия, тъй като през последните години групата изпитва трудности заради засилената конкуренция в бранша. Продажбите ѝ на автомобили за първите 10 месеца на тази година са спаднали с 5% спрямо същия период от 2016 г. до 938 хил. Основният ѝ конкурент в САЩ General Motors регистрира по-добри резултати.

Марк Тръби, говорител на Ford, потвърди, че преговорите протичат успешно и най-вероятно партньорството ще бъде обявено съвсем скоро в Ханджоу, където се намира централата на компанията за онлайн търговия. Той отказа да даде повече подробности по темата.

Целият текст е тук