Европейската комисия предвижда 179 млн. евро за 2018 г. за промоционални програми на земеделски продукти и храни, насочени към общия пазар и към трети страни (извън ЕС). За сравнение – през 2017 г. бюджетът за тази дейност е 142 млн. лв. Целта е популяризиране на предимствата и осигуряване на възможност за трайно настаняване на качествени европейски продукти на чужди пазари, различни от националния.
На фокус
През 2018 г. фокусът на тригодишните промоционални и информационни програми ще е върху пазарите с най-голям потенциал за растеж, особено в страни извън ЕС, съобщават от Европейската комисия.
В рамките на ЕС акцентът през следващата година е върху кампании, предназначени да информират потребителите за различните европейски схеми за качество на храните - био, защитено наименование за произход, защитено географско указание, традиционно специфичен характер.
Част от средствата са предназначени за насърчаване на промоции в определени сектори. През 2018 акцент ще бъде устойчивото отглеждане на овце и кози, здравословното хранене и повишаване консумацията на плодове и зеленчуци.
Целият текст е тук