Какви са навиците на онлайн потребителите в България



Автор: Сирма Пенкова 19 май 2017



По-голяма част от българите все още предпочитат използването на традиционни медии пред дигиталните, въпреки че често притежават повече от две мобилни устройства и близо по 3 часа на ден ги използват. Това показват данните на тазгодишния доклад на агенцията за проучвания KANTAR TNS, който цели да представи потребителското поведение в онлайн пространството през изминалата година и как може да бъде използвано то за успешни комуникации на марките. България, заедно със Сърбия и Румъния, за първи път се включва в изследването Connected life, което се провежда на 60 пазара, където общо са анкетирани повече от 74.5 хил. потребители.

Сегментация на потребителите

Агенцията разделя потребителите на четири типа, според тяхното поведение в интернет. Първият тип са т.нар. наблюдатели, които са онлайн постоянно през деня, но не се ангажират с брандовете, другите са "функционалните" потребители, които прекарват най-малко време в интернет и най-бавно се адаптират към новите тенденции. Третият вид са най-активните лидери на мнение, които често и пряко си взаимодействат с марките и последната група е на потребителите, които не прекарват много време онлайн, но когато са там биват много активни.

В България най-голям дял (39%) заемат са хората, които почти не прекрарват време онлайн и бавно приемат технологичните иновации. Много близо до тях са другата крайност потребители, а именно лидерите на мнение с 37%, а най-малък е броят на "наблюдателите" (11%). Според данните на KANTAR TNS в региона на Югоизточна Европа профилът на потребителите е обърнат. Близо половината от хората онлайн са лидери на мнение (42%), следвани от "наблюдателите" и крайно неактивните.

Целият текст е тук