Продукти в 19 категории получиха наградата "Продукт на годината" (виж карето). Световният конкурс за иновации в потребителския сектор се провежда за първи път в България.
Маркетинговата концепция "Продукт на годината" е основана през 1987 г. в Париж и цели да насочи потребителите към най-добрите нови продукти. В продължение на 30 години програмата се реализира в 40 държави, включително и в САЩ, Канада, Индия, Южна Африка и Австралия, а от юли 2016 г. дебютира и в България.
Изисквания
Продуктите и услугите, които кандидатстват за наградата "Продукт на годината", трябва да са на българския пазар през последните 18 месеца и да покажат новост (например във функцията, дизайна или опаковката) в своята категория. Кандидатствалият продукт може да бъде напълно нов на пазара или с добавена полезна новост - съставка, формула, функция. При услугите това може да бъде или нова или подобрена версия на вече съществуваща услуга, коментира Ралица Бехар, представител на "Продукт на годината" за България.
Кандидатства се на сайта на програмата. Във всяка от категориите трябва да има минимум два и максимум шест продукта, които преминават предварителна оценка на експертно жури. След това се прави независимо национално представително потребителско проучване, осъществено от Nielsen Bulgaria, в което не участват членовете на журито. "Проучването бе проведено сред 2000 респонденти през март тази година", уточни Антон Тонев от Nielsen Bulgaria.
Ползи
Победителите имат правото да слагат знака на "Продукт на годината" върху отличените изделия. Всички участници в конкурса получават детайлен доклад на Nielsen Bulgaria с маркетингова информация.
"Наградите са верен ориентир за потребителите да направят най-добрия избор сред стотиците нови продукти и услуги, лансирани всяка година на пазара, и са базирани изцяло на потребителския вот. Това по същество е независима препоръка от потребител към потребител (Word of Mout ) – един ключов момент, който компаниите умело използват като силен маркетингов инструмент за подкрепата на своите нови и иновативни продукти", коментира по време на церемонията Филип Гелдер, глобален изпълнителен директор на организацията Voted Product of the Year Worldwide.
Кандидатстването за "Продукт на годината" за 2018 г. ще бъде отворено през юли т.г., съобщиха от българския офис на програмата.Наградените Продукт на годината КАТЕГОРИЯ ПОБЕДИТЕЛ КОМПАНИЯ МЛЕЧНИ НАПИТКИ Активиа Напитка с праскова и маракуя Данон Сердика ЕДРОСМЛЕНИ ЛЮТЕНИЦИ Серия едросмлени лютеници от Дерони Дерони РУЛА Плодови рула "Свежест" Си Комерсиал 7 ДРЕБНИ СЛАДКИ Karmela Cookies Кармела 2000 ПОДПРАВКИ Picantina в плик за многократно затваряне Kendy СОЛЕНИ СНАКСОВЕ Ruffles Max Star Foods МАТРАЦИ Дормео Фреш Прима Студио Модерна България БЕБЕШКИ ПЕЛЕНИ Pampers Active Baby-Dry Procter & Gamble ПЕРИЛНИ ПРЕПАРАТИ Ariel 3in1 PODS Procter & Gamble ОМЕКОТИТЕЛИ LENOR Procter & Gamble ПРЕПАРАТИ ЗА СЪДОВЕ Fairy Procter & Gamble УСТНА ХИГИЕНА Dental Pro Rubella Beauty СОКОИЗТИСКВАЧКИ Philips Avance Collection HR1897/30 Philips България БЕЗАЛКОХОЛНИ НАПИТКИ 750 мл Coca-Cola бутилка заВръщане Кока-Кола България БАНКОВИ КАРТИ Дебитна карта за деца и тийнейджъри на възраст от 7 до 18 години Първа инвестиционна банка ПОТРЕБИТЕЛСКИ КРЕДИТИ Онлайн потребителски кредит Първа инвестиционна банка МОБИЛНИ ФИНАНСОВИ УСЛУГИ Дигитална карта Първа инвестиционна банка ХРАНИТЕЛНИ ДОБАВКИ ЗА СЪН Магне B6 ЛЕКА НОЩ Sanofi България ГРИЖА ЗА ЛИЦЕ Комплект с лифтинг действие NovAge Ultimate Lift Oрифлейм България Потребителски нагласи
Девет от десет потребители биха опитали продукт с логото "Продукт на годината", показва предварително национално представително проучване за потребителските нагласи към нови и иновативни продукти и за доверието към отличителен знак (лого) за иновации, проведено през юни 2016 г. от Nielsen Bulgaria. За нови продукти и услуги потребителите се доверяват най-много на препоръките на други потребители. Когато сравняват два подобни продукта/услуги на различни марки, независимо дали са чували за тях, или не, 67% от анкетираните казват, че продукт с лого, потвърждаващо качеството от страна на компетентна организация, вероятно би бил по-добър от продукт без такъв знак. Почти половината участници в проучването (46%) смятат, че решението за покупка ще бъде по-лесно, ако продуктът има отличителен знак, а 53% имат по-висока степен на доверие към продукт с лого.Експертното жури на "Продукт на годината" в България
Председател: Проф. Христо Катранджиев, Катедра "Маркетинг и стратегическо планиране", Университет за национално и световно стопанство
Атанас Райков, генерален мениджър, директор "Телеком партньорства", Централна и Източна Европа Viber
Вероника Пунчева, глобален директор "Корпоративна отговорност", METRO Cash & Carry Group
Георги Камов, консултант за иновации, автор и лектор
Даниела Узунова, мениджър "Пазар България", "Данон Сердика"
Ивайло Рашев, управител, БСХ "Домакински уреди България"
Катя Джатова, главен редактор, сп. Progressive
Милва Караджова, ръководител направление "Корпоративни комуникации", "Белла България"
Поля Александрова, PR мениджър, "Нова броудкастинг груп"
Силвия Мавродиева, директор комуникации и пазарни проучвания, "Нестле България"