Alibaba отчете рекордни продажби в Деня на самотните сърца, но растежът се забавя



Автор: Регал 14 ноември 2016



В Деня на самотните сърца, 11 ноември, китайският интернет гигант Alibaba подобри собствения си рекорд по онлайн продажби, които достигнаха 120,7 милиарда юана (17,73 милиарда долара), макар да бе отчетено забавяне на растежа на показателя, тъй като купувачите търсят по-големи отстъпки и по-ниски цени, информира БТА, като цитира "Ройтерс".

Платформите за онлайн търговия на Alibaba получиха над 1 милиард долара за по-малко от пет минути, а миналогодишният рекорд за общата стойност на покупките бе подобрен с близо девет часа.

Окончателно продажбите бележат увеличение от 32 процента спрямо 2015 година, но този темп е доста по-нисък от 60-процентовия скок, отчетен миналата година. Това отразява предпазливостта сред купувачите, които предпочетоха да похарчат по-малко пари за всяка покупка, отколкото през предходни години.

Alibaba уточни, че 82 процента от продажбите са станали през мобилни устройства.

Денят на самотните сърца, нещо като анти Свети Валентин, започва да се празнува през 90-те години, припомня ДПА. Той е модерен китайски празник, който се отбелязва на 11 ноември. Числото 11 според вярващите в магията на числата китайци напомня за самотните мъже и жени.

От 2009 година Alibaba започна да рекламира деня като възможност необвързаните хора да си купят стоки онлайн с голяма отстъпка, за да се поглезят. Оттогава и другите компании за електронна търговия предлагат свои промоции в този ден.

Конкурентът на Alibaba- най-голямата китайска компания за директни продажби онлайн Джей Ди (JD.com) - отчете увеличение на днешните празнични поръчки с над 78 процента спрямо миналата година, допълва ДПА.