Комисията за защита на конкуренцията е санкционирала "Лидл България ЕООД енд Ко" с 1 865 332 лева (0.35 % от оборота на дружеството за предходната финансова година). Глобата е наложена за заблуждаваща рекламна кампания, съобщиха от пресцентъра на контролния орган.
Според КЗК рекламната кампания под мотото "Спечели 366 дни безплатно пазаруване в Lidl" е с подвеждащи и непълни условия, като "Лидл" в качеството си на организатор на кампанията демонстрира непоследователност в поведението при обявяване на основни параметри като срок на кампанията, механизъм на участие в нея и др.
Посланието "Спечели 366 дни безплатно пазаруване", което е комуникирано през целия период на кампанията и във всички рекламни материали, може да се определи като невярно и заблуждаващо потребителите, тъй като внушението, което се прави с него, е за възможността да бъде спечелена голямата награда по време на цялата кампания, докато в действителност тя може да бъде спечелена само във втория й етап, обясняват от КЗК. Липсата на съществено условие във всички материали, комуникиращи кампанията, по отношение на механизма за включване в нея може да доведе до объркване на потребителя и до невъзможност той да направи обоснован търговски избор, изтъкват от контролния орган.