"Билла" първа в Източна Европа публикува доклад за корпоративнa отговорност в ритейл сектора



Автор: Регал 18 февруари 2016



Стратегията за устойчив бизнес на "Билла България" се базира на четири стълба - "зелен" асортимент, околна среда, служители и общество. Това обявиха от компанията при представянето на първия публикуван доклад по корпоративна социална отговорност в ритейл сектора в България, който е първият подобен доклад на REWE Group за пазарите от Централна и Източна Европа, на които оперира.

На 64 страници в доклада компанията е представила данни от периода 1 януари 2010 г. – 31 декември 2014 г., които показват резултатите от новата стратегия на "Билла", която включва нарастващ брой дългосрочни и устойчиви активности.

В резултат на работата по проектите, свързани с четирите стълба на устойчивост, към 2015 г. компанията е намалила емисиите си на парникови газове с 15% и е понижила въглеродния интензитет на своя бизнес с 22% чрез по-добро управление на отпадъците, които разглежда като ресурс. Благодарение на пресите за балиране на хартия, с които всички магазини на веригата са оборудвани още от 2009 г., рециклираните обеми на отпадъците от опаковки са нараснали със 72% през 2014 г., като компанията е преработила в биогаз и около 30% от биоразградимите отпадъци, които генерира, посочи управителят на "Билла България" Бойко Сачански.

В КСО програмата на компанията присъства и промотирането на консумацията на устойчиви продукти. За тази цел веригата създава стабилни партньорства с български производители на плодове и зеленчуци, като от 2013 г. насам повече от 70% от този асортимент в супермаркетите, които се предлагат в активния производствен сезон, са отгледани в България. В отговор на нарасналото търсене на биопродукти, компанията е разширила асортимента си от биохрани, които заемат от 5% до 10% от общия брой артикули в отдел "Плодове и зеленчуци".

"Билла" предоставя възможности за повишаване на компетенциите, обогатяване на знанията и развитие на уменията и комуникативността на своите служители, изтъкна Бойко Сачански. През 2013 г. компанията увеличава броя на часовете за обучение на служителите спрямо базовата година, като също така въвежда и два модула за електронно обучение. Управителят напомни също и за създадената през 2011 г. в сградата на логистичната база на "Билла" в Елин Пелин BILLA Академия – първият корпоративен учебен център в България в сферата на търговията на дребно.

Дарителството също е част от КСО политиката на компанията. За последните пет години "Билла" е дарила над 200 хил. лева.