"Олинеза" срещу рекламен клип на майонеза "Краси"



Автор: Капитал Daily 27 февруари 2015



Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) образува производство по искане на "Олинеза" ООД срещу рекламен клип на "Консул" ООД. Краткото описание на сайта на регулатора е, че става дума за чл. 31 и 32 от Закона за защита на конкуренцията.

Цитираният член 31 забранява въвеждането в заблуждение относно съществени свойства на стоките или услугите или относно начина на използване на стоките или предоставяне на услугите чрез твърдение на неверни сведения или чрез изопачаване на факти.

Член 32 пък забранява заблуждаващата реклама, както и неразрешената сравнителна реклама. В него изрично се посочва, че отговорност за това носят рекламодателят и рекламната агенция, изготвила рекламата.

В сайта на антимонополната комисия няма повече информация за казуса, но след разговори с двете страни стана ясно, че на прицел е рекламен клип по повод 20-годишнината на майонеза "Краси", при който се появява надпис "Най-добрата майонеза на България".

Към capital.bg