Как мобилните технологии увеличават продажбите



Автор: Регал 30 юли 2013



Повечето търговци на дребно са изнервени от факта, че клиентите им сравняват цените онлайн, докато са в магазина. Вместо да забраняват употребата на смартфони и да спират безжичния интернет, търговците могат да се възползват от развитието на мобилните технологии.

Сара Кантилон, директор обслужване на клиенти в агенцията за мобилен маркетинг Movement, казва, че купоните за намаления и промоциите, изпратени на мобилните телефони, са първата крачка. Безплатният безжичен интернет е добро начало, защото по този начин клиентите, които сравняват цените в телефона си, ще получават бързи оферти.

"Търговците трябва да иновативни", каза тя пред Retail Week. Магазин за маратонки в Гватемала, Meat Pak, например, е добавил към приложението за лоялните си клиенти опция, наречена Hijack (отвличане). Всеки път, когато GPS системата на телефона засече клиента в магазин на конкуренцията, започва да отброява колко бързо се връща той в Meat Pak. Предлаганата отстъпка от цената намалява с всяка секунда.

Не е задължително, обаче, търговците да използват специализирани приложения. Те може да използват вече съществуващите в смартфоните приложения. Не е задължително да пускат новата технология едновременно във всички магазини, а може първо да я изпробват в няколко обекта.

"Търговците едва сега започват да се ориентират в технологиите. Има възможности клиентите да плащат покупките си с мобилен телефон, направо пред рафта. Вече има такива приложения – Aisle Buyer, например, които предлагат тази опция", каза Кантилон. "Това, което клиентите не трябва да правят, е да забраняват употребата на смартфони в магазина. Това само ще прогони клиентите."