Регистрация

Над 70% от пазаруващите онлайн сравняват цените преди покупка

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 13 май 2024

Преобладаващата част от купувачите са лоялни към интернет магазина, от който са доволни - 70% от тях се завръщат за следващ избор

Фотограф: Юлия Лазарова

Потребителите в България, които ползват интернет всеки ден, са 4.8 милиона. А около 70% от тях - или 3.3 милиона, са пазарували онлайн през втората половина на 2023 г. Това показва национално представително проучване на "Маркет линкс" по поръчка на списание Enterprise, проведено в края на миналата година сред 1300 анкетирани.

Най-активни в пазаруването в интернет са хората от поколението Y (известно още като "милениъл" - родените между 1980-1995) и поколението Z (родените между 1996-2009) - 82% и 81% от ползващите интернет в съответните възрастови групи. Онлайн стоки купуват най-вече хора от София и големите градове (съответно 83% и 80%).

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Фантастико" откри новата си логистична база за 36 млн. лева Складовата площ се простира върху 36 хил. кв.м и е за стоки, изискващи температурно съхранение