Регистрация

Над 70% от пазаруващите онлайн сравняват цените преди покупка

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 13 май 2024

Преобладаващата част от купувачите са лоялни към интернет магазина, от който са доволни - 70% от тях се завръщат за следващ избор

Фотограф: Юлия Лазарова

Потребителите в България, които ползват интернет всеки ден, са 4.8 милиона. А около 70% от тях - или 3.3 милиона, са пазарували онлайн през втората половина на 2023 г. Това показва национално представително проучване на "Маркет линкс" по поръчка на списание Enterprise, проведено в края на миналата година сред 1300 анкетирани.

Най-активни в пазаруването в интернет са хората от поколението Y (известно още като "милениъл" - родените между 1980-1995) и поколението Z (родените между 1996-2009) - 82% и 81% от ползващите интернет в съответните възрастови групи. Онлайн стоки купуват най-вече хора от София и големите градове (съответно 83% и 80%).

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
На чаша (безалкохолна) бира Категорията на безалкохолната бира расте бързо, като достига 8% от европейския и над 1.5% от българския пазар
Топ 10 на веригите за обзавеждане: Колебливи продажби на мебели Приходите на големите компании растат, но производството и търговията в сектора са в труден период