Пазарът на коли в България: малко предлагане и по-високи цени
За запознатите със състоянието на българския автопазар данните винаги сочат едно и също: преобладаващо стари коли, повече дизел (и то на много години), слаб контрол и регулации. През последните две години се появиха и нови фактори - секторът беше повлиян от пандемията и недостига на чипове, а сега - и от войната в Украйна и инфлацията. Търсенето на нови и употребявани напоследък е силно, но не и предлагането.
Дефицитът и инфлацията вдигнаха цените на автомобилите и сроковете на доставка. В сектора настройките за бъдещи продажби звучат оптимистично. Но спадащите реални доходи, забавянето в ръста на икономиката и вдигането на лихвите могат и да охладят пазара.
Четете целия текст на сайта на "Капитал"