С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Предстоят сложни преговори между доставчиците и веригите за цените

Автор: Боряна Генчева 23 ноември 2021

Поскъпването засега е за сметка на производителите, но ще искат от ритейлърите да го прехвърлят поне частично върху пазара, показа дискусия на Ecommerce and Retail Summit 2021

Мениджърската панелна дискусия на конференцията беше с фокус: "Бизнес тенденции през 2021 г. Планове и прогнози за 2022 г. В нея участваха CEO-тата на "Фикосота" - Красен Кюркчиев, на KIA Bulgaria - Храбрин Иванчев, на Harmonica Foods - Любомир Ноков и на Maxima Bulgaria - Петър Павлов. Модератор беше Георги Малчев, управляващ партньор на дигиталната агенция Xplora.

ените на суровините растат драстично и предстоят сложни преговори между доставчиците и търговските вериги. Това обясни Красен Кюркчиев, основател и изпълнителен директор на "Фикосота", в мениджърската панелна дискусия на конференцията Ecommerce and Retail Summit 2021, организирана от "Икономедиа". Фокусът на панела бяха бизнес тенденциите за 2021 г., плановете и прогнозите за 2022 г.

Оферти нагоре

Себестойността на хранителните стоки се е увеличила с 15%, а на нехранителните 16%. Дотук производителите поемат увеличението за своя сметка. Това обаче не може да продължава по същия начин на фона на поскъпването на тока, газта и двуцифреното увеличение на работните заплати.
"Мисля, че предстои един танц с търговските вериги, в който ние ще трябва да внимаваме с колко можем да променим цените, къде са конкурентите, колко бързо веригите ще приемат увеличението ни и дали изобщо ще го приемат. Възможно е да не приемат цените ни и ние ще трябва да спрем да доставяме. Но ако започнат да прилагат такива похвати, това ще е наистина голям трус и много малки компании ще фалират", обясни Красен Кюркчиев.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Топ 20 на търговците на техника: Растеж през мрежата Пандемията се отрази положително върху продажбите на няколко категории продукти, както и на онлайн сегмента