Бизнес в нова опаковка
Автор: Иглика Филипова
19 април 2020
Засилено търсене на опаковки за храни и стоки от първа необходимост, но рязък спад при някои други продукти. Такава е картината при производителите на опаковки няколко седмици след началото на епидемията от коронавирус в страната. Като цяло компаниите все още се опитват да се ориентират в променената среда и да оценят потенциалните възможности. Докато за някои кризата отваря нови ниши, има и такива, особено по-малките, които се борят да оцелеят. Добрата новина е, че повечето производители работят за различни сектори и могат да компенсират замразените поръчки от клиенти например в автомобилната индустрия или доставчици на Ikea, която затвори магазините си. До голяма степен суровините, а много често и пазарите им, са местни, което ограничава риска от проблеми с транспорта.
Всички все пак отчитат, че ситуацията е много динамична и за момента е трудно да се претеглят плюсовете и минусите за сектора. В перспектива обаче свитото потребление през следващите месеци най-вероятно ще се отрази на продажбите им. А екологичната тенденция за по-малко пакетиране беше избутана в миналото от страха покрай коронавируса.
Целият текст е тук