С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Бизнес в нова опаковка

Автор: Иглика Филипова 19 април 2020

Производителите отчитат увеличено търсене на опаковки за храни, лекарства и препарати, но рязък спад от други сектори

Shutterstock

Засилено търсене на опаковки за храни и стоки от първа необходимост, но рязък спад при някои други продукти. Такава е картината при производителите на опаковки няколко седмици след началото на епидемията от коронавирус в страната. Като цяло компаниите все още се опитват да се ориентират в променената среда и да оценят потенциалните възможности. Докато за някои кризата отваря нови ниши, има и такива, особено по-малките, които се борят да оцелеят. Добрата новина е, че повечето производители работят за различни сектори и могат да компенсират замразените поръчки от клиенти например в автомобилната индустрия или доставчици на Ikea, която затвори магазините си. До голяма степен суровините, а много често и пазарите им, са местни, което ограничава риска от проблеми с транспорта.

Всички все пак отчитат, че ситуацията е много динамична и за момента е трудно да се претеглят плюсовете и минусите за сектора. В перспектива обаче свитото потребление през следващите месеци най-вероятно ще се отрази на продажбите им. А екологичната тенденция за по-малко пакетиране беше избутана в миналото от страха покрай коронавируса.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Почти половината активни в интернет българи пазаруват онлайн Близо 80% предпочитат да плащат лично при доставката, показва проучване на "Нилсен адмосфер България"