Регистрация

Бизнес в нова опаковка

Автор: Иглика Филипова 19 април 2020

Производителите отчитат увеличено търсене на опаковки за храни, лекарства и препарати, но рязък спад от други сектори

Shutterstock

Засилено търсене на опаковки за храни и стоки от първа необходимост, но рязък спад при някои други продукти. Такава е картината при производителите на опаковки няколко седмици след началото на епидемията от коронавирус в страната. Като цяло компаниите все още се опитват да се ориентират в променената среда и да оценят потенциалните възможности. Докато за някои кризата отваря нови ниши, има и такива, особено по-малките, които се борят да оцелеят. Добрата новина е, че повечето производители работят за различни сектори и могат да компенсират замразените поръчки от клиенти например в автомобилната индустрия или доставчици на Ikea, която затвори магазините си. До голяма степен суровините, а много често и пазарите им, са местни, което ограничава риска от проблеми с транспорта.

Всички все пак отчитат, че ситуацията е много динамична и за момента е трудно да се претеглят плюсовете и минусите за сектора. В перспектива обаче свитото потребление през следващите месеци най-вероятно ще се отрази на продажбите им. А екологичната тенденция за по-малко пакетиране беше избутана в миналото от страха покрай коронавируса.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души