С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Потребител 2020

Автор: Десислава Лещарска 14 април 2020

Какви са нагласите на потребителите в първата година от новото десетилетие

Shutterstock

Пазаруваме онлайн, готвим, учим, спортуваме, работим от вкъщи; най-търсените хранителни стоки са макарони, брашно, плодове, зеленчуци, а нехранителни - дезинфектанти и тоалетна хартия. Така най-просто можем да опишем поведението на потребителите в последните месеци заради вируса COVID-19, парализирал почти целия свят.

В началото на годината говорихме за 2020 г. с много надежди - първата година от новото десетилетие, което ще премине под знака на иновациите и технологиите. Говорихме за потребителски трендове като лабораторно отгледано месо, биопродукти, платформи за споделено пазаруване. Маркетингови анализатори следяха с интерес поведението на поне четири различни поколения потребители - всяко със своите желания и нагласи.

Но пандемията, засегнала стотици хиляди хора по целия свят, сякаш преобърна или в най-добрия случай паузира всичко, което очаквахме да се случи. Ако имаме късмет, в следващите три до шест месеца ситуацията ще се нормализира, икономиката и потреблението ще се завърнат към предкризисните си нива, а тенденциите, които откроихме като определящи поведението на Потребител 2020, отново ще са актуални.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Топ 10 на фармацевтичните корпорации в България Фармацевтичният пазар отбеляза ръст над 7% през изминалата година
Веригите по време на кризата: спад на приходите и извънредни разходи Анкета на Сдружението за модерна търговия отчита влиянието на пандемията върху продажбите