С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Прахосваме двойно повече храна от очакваното

Автор: Момчил Милев 14 февруари 2020

Глобалната загуба на хранителни продукти е отговорна за около 10% от парниковите газове

Фотограф: Николай Дойчинов

Общоприетите оценки за глобалната загуба на хранителни продукти са силно занижени. Това се твърди в ново проучване на изследователски екип от нидерландския университет във Вагенинген.

Според изчисленията на Организацията по прехрана и земеделие (FAO) към ООН от 2015 г. светът пропилява средно по 214 калории дневно на човек. Използвайки алтернативен и според тях по-прецизен модел, нидерландските изследователи са изчислили, че за същата година числото трябва да бъде повишено до 527 калории дневно на човек, т.е. двойно. За целта учените детайлно са анализирали данните за загуба на храни, използвайки базите данни на FAO, Световната банка и Световната здравна организация (WHO).

Намаляване на количеството изхвърлени годни за ядене продукти също така е ключов фактор в борбата с климатичните промени. По данни на ООН отпадъците от хранително-вкусовата промишленост и остатъците от трапезата ни са отговорни за около 10% от всички парникови газове, отделени в атмосферата. "Да изхвърляш храна в кофата е като да хвърлиш банкнота от 5 евро - защо трябва да го правиш", коментира д-р Моника ван дер Бос Верма от университета във Вагенинген пред BBC. Според нея намаляването на хранителните отпадъци ще е печелившо както за потребителите, така и за планетата.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Вносителите на автомобили и извънредното положение Повече дистанционни услуги и обслужване от врата до врата са най-големите новости
Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"