Тенденции

Йонут Гросу: Очаквам скоро платформите за онлайн доставка на храна да си партнират със супермаркети

Константин Николов 10 май 2019, 11:14

Кои са водещите тенденции според вас в онлайн търговията с храни и бързоборотни стоки?

- Според мен тенденциите в тази индустрия в момента се водят от Южна Корея и Китай. Това, което се случва там, е наистина невероятно. В Китай има малки физически магазини, напълно дигитализирани, без служители, където всичко се извършва чрез мобилни телефони. Директно и автоматично запълване на количката за пазаруване. Ако продуктът не е на разположение, системата предлага алтернативен продукт. Това също е нов начин за вземане на бързи решения, в случай че търговецът на дребно не разполага с необходимия продукт. Друга интересна тенденция е, че може да пазарувате в супермаркета, а след това той ще ви достави у дома по договорен график. Това може да струва допълнително, а може и да е безплатно, в зависимост от абонаментния ви план в програмата за лоялност. И не на последно място, британската Оcado напълно обърна представите в индустрията със стратегията си, при която стоките трябва да отидат при доставчика, а не обратното, и повечето търговци на дребно се опитват да правят нещо подобно. Смятам, че най-големите надежди са в умението на търговците да доставят поръчката за по-малко от час. Наблюдаваме как някои бизнеси се развиват изключително бързо, и то благодарение единствено на възможността да доставят стоките за по-малко от час в пренаселените градове. Очаквам в близко бъдеще платформите за онлайн доставка на храна като UberEats, Glovo, Takeaway и други да си партнират със супермаркети за доставка на хранителни стоки.

Цялото интервю е тук

Най-четени »
Виж още
Последни новини »
Виж още
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK