Йонут Гросу: Очаквам скоро платформите за онлайн доставка на храна да си партнират със супермаркети
Кои са водещите тенденции според вас в онлайн търговията с храни и бързоборотни стоки?
- Според мен тенденциите в тази индустрия в момента се водят от Южна Корея и Китай. Това, което се случва там, е наистина невероятно. В Китай има малки физически магазини, напълно дигитализирани, без служители, където всичко се извършва чрез мобилни телефони. Директно и автоматично запълване на количката за пазаруване. Ако продуктът не е на разположение, системата предлага алтернативен продукт. Това също е нов начин за вземане на бързи решения, в случай че търговецът на дребно не разполага с необходимия продукт. Друга интересна тенденция е, че може да пазарувате в супермаркета, а след това той ще ви достави у дома по договорен график. Това може да струва допълнително, а може и да е безплатно, в зависимост от абонаментния ви план в програмата за лоялност. И не на последно място, британската Оcado напълно обърна представите в индустрията със стратегията си, при която стоките трябва да отидат при доставчика, а не обратното, и повечето търговци на дребно се опитват да правят нещо подобно. Смятам, че най-големите надежди са в умението на търговците да доставят поръчката за по-малко от час. Наблюдаваме как някои бизнеси се развиват изключително бързо, и то благодарение единствено на възможността да доставят стоките за по-малко от час в пренаселените градове. Очаквам в близко бъдеще платформите за онлайн доставка на храна като UberEats, Glovo, Takeaway и други да си партнират със супермаркети за доставка на хранителни стоки.
Цялото интервю е тук