С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Строителството на молове в Европа е на историческо дъно

Автор: Боряна Генчева 19 април 2019

През 2018 г. са завършени 2.6 млн. кв.м търговски площи, което е най-малко от 24 г. насам, показва доклад на Cushman & Wakefield

Reuters

Новопостроените площи търговски центрове в Европа достигат най-ниското ниво за последните 24 години. Това показва проучване на консултантска компания Cushman & Wakefield, чийто партньор за България е Forton.

През 2018 г. на континента е добавено 2.6 млн. кв.м ново пространство в молове, което е с 28% по-малко в сравнение с предишната година. Нивата са близки до тези от ранните 90 години, когато шопинг центровете дебютираха в Централна и Източна Европа (ЦИЕ), отбелязват консултантите.

Спадът спрямо 2017 г. е по-чувствителен в Централна и Източна Европа – 31% при 23% за западната част на континента. Въпреки това в ЦИЕ са влезли в експлоатация повече площи – 1.5 млн. кв.м, при 1.1 млн. кв.м за Западна Европа.

В момента на континента има 168.1 млн. кв.м в молове - с 1.6% повече, отколкото предходната година. Мол площта в Западна Европа е 109.7 млн. кв.м и ръстът при нея е 1.04%. Тази в Източна е 58.4 млн. кв.м и е нараснала с 2.66% за година.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София