Регистрация

Colliers: Моловете са пълни. Идват ритейл парковете

Автор: Боряна Генчева 01 март 2019

Най-растящ е пазарът на търговски площи в Пловдив - там има нов мол и три парка през второто полугодие на 2018 г.

Хранителните вериги са с най-много новооткрити магазини през втората половина на 2018 г. Лидер е BILLA с четири, следвана с Lidl и T Market с три и "Фантастико" с един.

На 1000 души население в България в края на 2018 г. се падат 109 кв. м търговски площи. За София този индикатор за наситеност се задържа на 316 кв.м през второто полугодие на 2018 г., но за Пловдив нараства на 254 кв.м. Това сочи ново проучване на Colliers International на пазара на търговски площи в България.

През второто полугодие на 2018 г. общото предлагане в София остава без промяна – 400 600 кв. м. За страната то нараства до 771 860 кв.м основно заради отварянето на Plovdiv Plaza с отдаваема площ от 35 000 кв. м. От консултантската компания следят основно търговските центрове над 10 000 кв. м.

Стабилен интерес към молове

През периода търсенето на модерни търговски площи в София запазва стабилни нива от 5670 кв. м, а за цялата година – 15 100 кв. м. От Colliers го отдават и на нови наематели, и на размествания на съществуващи. Преразпределиха се освободените от Carrefour хипермаркети в Paradise Center, Bulgaria Mall и The Mall. Основен играч тук е Billa, която е и веригата с най-голям брой откривания през втората половина на 2018 г. - четири. През периода хранителните вериги са били най-активни по отношение на откриване на нови обекти, показват данните на Colliers. Lidl и T Market са с по три нови магазина, "Фантастико" - с един.

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души