Регистрация

През 2017 г. домакинство е харчело по 270 евро месечно за бързооборотни стоки

Автор: Мара Георгиева 30 ноември 2018

Най-голям ръст има в покупките на мляко, месо, докато продажбите на бира и сирене не се променят според изследване на Nielsen

Shutterstock

Пазарът на бързооборотни стоки се оценява на 6.5 млрд. лева за 2017 г. (без да се включват продажбите на цигарени изделия) и расте и в обем, и в стойност. Нарастването в стойност изпреварва това в количество. Пълни данни няма, но например за второто тримесечие на 2018 увеличението в стойност е 8.4%.

"Хората вече търсят по-качествени изделия с по-висока цена. Освен това има скок на продажбите на продукти в по-малки опаковки, които по правило са по-скъпи. Покачването на цените също обяснява изпреварващия ръст в стойност", коментира Ралица Гълъбова от "Нилсен България" по време на специален семинар за тенденции в пазаруването и потребителското поведение.

Къде се пазарува

Обектите за търговия на дребно се увеличават за сметка на ХоРеКа канала (хотели, ресторанти, кафенета). "Към началото на тази година малките квартални магазини (т. нар. традиционна търговия) започнаха да възстановяват позициите си. Ръст бележат и аптеките. Броят на дрогериите обаче запазва досегашните си нива, а ХоРеКа каналът устойчиво пада за сметка на хранителните магазини", отбеляза Марко Наумов от "Нилсен България".

Целият текст е тук

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души