С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

K100 - Най-големите компании в България през 2017 г.

Най-големите компании в България през 2017 г.

Автор: Капитал 07 август 2018

Най-големите компании в България през 2017 г.

Статията е част от класацията "Капитал 100". Поръчайте списанието на хартия или в pdf формат на www.capital.bg/k100/buy/.

Най-големите компании в България през 2017 г.

Незабелязано, но промени се случват. Ето хубав пример: само за десет години, от влизането ни в ЕС до 2017 г., износът на България се е удвоил до 52 млрд. лв. Над една четвърт от продажбите навън вече са на машини, апарати и части за сметка на суровините и горивата. А зад промяната стоят конкретни компании. Имената на дружествата с най-голям принос към ръста може да видите на страниците на изготвяната за 12-та поредна година от "Капитал" класация на българските компании с най-големи приходи – "Капитал 100", която ще бъде представена на специално събитие на 4 юли вечерта.

Там ще откриете, че:

- едва 40 фабрики за машини и оборудване вече правят приходи над 7 млрд. лв.
- само 25 компании за софтуер и 5 за технологични услуги имат оборот над 1.5 млрд. лв.

А числата показват, че бизнесът на тези компании шампиони е средно над 10 пъти по-голям от преди десет години.

Пълната класация с анализи по сектори ще намерите в новото издание на годишната класация К100. Абонатите на "Капитал" с план PRO получават изданието като подарък, а всички останали читатели могат да го намерят в търговската мрежа - централните търговски обекти за вестници, магазините Inmedio, Relay, One Minute, както и във веригите OMV, Фантастико, Кауфланд или да го поръчат онлайн.
Поръчайте Вашия К100 »
На хартия или PDF

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София