С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Инвестиции в Европа 2018: Любимци са офисите и складовете

Автор: Елиана Михайлова 25 май 2018

Източна Европа отново е интересна, но купувачите на офиси, молове, складове са по-местни и екзотични

Фотограф: © Benoit Tessier

Триста милиарда долара и годишен ръст от 22%. С този силен резултат завърши инвестиционният пазар на Европа 2017 г. по данни на консултантската JLL. В началото на тази година той продължава да кипи активно. Според доклад на JLL от началото на май сделките на Стария континент са за 56.3 млрд. долара през първото тримесечие. Макар и с незначителен ръст спрямо същия период през 2017 г., отчетените резултати остават с над 18% над средното равнище за първото тримесечие през последните години. Този ръст се движи най-вече от двата най-големи пазара - Германия и Великобритания.

Но страните от Централна и Източна Европа започват да играят все по-съществена роля в европейския имотен пазар. Полша се отличава с все по-голям дял от инвестициите на континента. Другата тенденция е за все повече местни купувачи в региона, сочи последният доклад на Colliers International. А по съседски най-активна е Чехия: през миналата година 1 от всеки 7 евро, инвестирани в имоти в шестте страни от региона (България, Румъния, Унгария, Чехия, Полша и Словакия), са дошли оттам. В България пък хегемон е ЮАР, а космическото число на сделки от миналата година за почти 1 млрд. евро много трудно скоро може да бъде достигнато. Причината - продадоха се почти всички от големите молове в София, а следваща смяна на собствеността ще има по-скоро след години.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София