С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Colliers: Инвестициите в бизнес имоти в ЦИЕ приближават своя връх

Автор: Елиана Михайлова 22 февруари 2018

Доходността от тях в София намалява леко през миналата година, но остава най-високата в региона

Фотограф: Георги Кожухаров

Инвестиционният пазар на бизнес имоти в Централна и Източна Европа приближава своя връх. Това предвижда анализаторът Марк Робинсън от Colliers International в своя доклад с прогноза за инвестиционния пазар през 2018 г. Анализът обхваща шест държави от ЦИЕ - България, Румъния, Полша, Чехия, Словакия и Унгария. Стабилният ръст на БВП в Европа, увеличението на инвестициите в региона, както и ръстът в потреблението са все индикации, че ЦИЕ скоро ще достигне пика на икономическия растеж, обобщават от Colliers.

Повече инвестиции и строежи

По предварителни данни за 2017 г. инвестиционният обем в региона е нараснал до 12.9 млрд евро, което е с 6% повече спрямо 2016 г. Според Марк Робинсън, цитиран в изданието Europroperty, увеличаващото се потребление в региона и силното последно тримесечие на 2017 г. ще доведат до увеличение на инвестициите с още 1-2 млрд. евро през тази година. Ако прогнозите на Робинсън се сбъднат, пазарът ще надмине рекордните 13 млрд. евро, инвестирани в региона през 2007 г.

Тенденцията за нарастване на наемния пазар на офиси е показателна за икономическия подем в шестте държави. Офис площите в строеж в края на 2017 г. се увеличават в пет от шестте столици, изследвани в доклада, като София бележи най-голям ръст спрямо предходния период с 24%. Индустриалните площи, които се изграждат в София и Братислава, пък нарастват със 120% през изминалата година, отчитат от Colliers.

Търговските площи изпреварват офисите

Най-много инвестиции през 2017 г. са направени в търговски площи на стойност малко над 5 млрд. евро, като България се отличава с напредък в сектора заради сделките за четирите най-големи търговски центъра в София през изминалата година.

Целият текст е тук

Нехранителните стоки - с нови по-високи цени през ноември Поскъпват и три от четирите млечни категории в кошницата на тайния клиент
Намалява потреблението на зехтин и олио Зехтин се купува повече в модерната търговия, олио - в традиционната
"Македонската "Алди" влиза в България Хард дискаунтърът "КАМ Маркет" започва да открива магазини в София