Регистрация

Трудовият живот в ЕС се е увеличил с близо две години благодарение на жените

Автор: Регал 15 ноември 2016

Сред страните членки средният трудов живот е най-дълъг в Швеция - 41.2 години, следвана от Холандия (39.9 години) и Дания (39.2 години), а най-кратък е в Италия - 30.7 години, следвана от България (32.1 години) и Гърция (32.3 години)

Очакваната продължителност на трудовия живот в Европейския съюз през 2015 година е била 35,4 години, което е с 1,9 години повече спрямо 2005 година. Това сочат данни, публикувани на сайта на Евростат, съобщи БТА.

За разглеждания 10-годишен период трудовият живот се е увеличил с по-бърз темп при жените (32,8 години през 2015 година спрямо 30,2 години през 2005 година или +2,6 години), отколкото при мъжете (37,9 години през 2015 година спрямо 36,7 години през 2005 година или +1,2 години).

Сред страните членки средният трудов живот е най-дълъг в Швеция - 41,2 години, следвана от Холандия (39,9 години) и Дания (39,2 години), а най-кратък е в Италия - 30,7 години, следвана от България (32,1 години) и Гърция (32,3 години).

Между 2005 и 2015 очакваната продължителност на професионалния живот се е повишила във всички държави от ЕС, но в различна степен - най-много в Малта (+5,1 години) и най-малко в Дания, където е останала почти без промяна (0,2 години). За България е отчетено увеличение от 2,5 години.

Тенденцията се дължи основно на промяната в показателя при жените. Техният трудов живот се е удължил във всички страни, но най-вече в Малта (+8,6 години), Испания (+5,1 години) и Люксембург (+4,7 години). В България има нарастване от 3 години.

Показателят "продължителност на трудовия живот" измерва броя на годините, през които един човек на 15-годишна възраст се очаква да бъде активен (независимо дали нает или безработен) на пазара на труда през целия си живот, уточнява Евростат.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Shein и Temu удрят български търговци и производители Магазини за дрехи втора употреба отчитат 15% спад в продажбите и затваряне на 10% от обектите