Регистрация

Изследване показва висока популярност на услугата click & collect в Европа

Автор: Регал 22 януари 2016 , 2 коментара
Купувачите я избират, за да избегнат таксите за доставка, заради удобството и за да спестят време

Купувачите я избират, за да избегнат таксите за доставка, заради удобството и за да спестят време

Автор: Архив

Опцията на доставка, която позволява на потребителите да купят стоки онлайн и да ги вземат персонално (click-and-collect) носи ползи и за потребителите, и за ефективността на логистиката на търговците на дребно. Това е заключението на Forrester на базата на ново проучване, направено сред 15 000 души във Великобритания, Франция, Германия, Холандия, Италия и Испания

Над половината от потребителите в Европа използват click & collect като форма на доставка на онлайн поръчките си, като 15 от тях я използват винаги или почти винаги, показва проучването. Други 22% я използват понякога, 17% - рядко, а 46% - никога.

Великобритания и Франция се открояват като пазарите, където click & collect се използва по-често, отколкото на останалите европейски пазари.

Във Франция например, всеки път или в повечето случаи, когато е достъпна, услугата се ползва от 26% от анкетираните и това е най-високото ниво за шестте държави. Заедно с опцията – понякога, броят на отговорилите е 50% от всички. Толкова е и във Великобритания, където обаче превес имат хората, които понякога използват тази услуга.

Най-слабо популярна е услугата в Германия - 73% от анкетираните никога не я ползват. На другия полюс е Великобритания. Там делът на негативно настроените е едва 29%.

Данните от изследването показват, че европейските онлайн купувачи избират click & collect, за да избегнат таксите за доставка, заради удобството и за да спестят време.

Проучването показва също, че потребителските очаквания към click & collect услугата са много високи: 59% от анкетираните очакват техните онлайн поръчки да са готови за вземане в магазина най-късно до час. На този етап обаче повечето търговци в Европа се затрудняват да осигурят дори събиране в рамките на същия ден, според изследването.

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души