Регистрация

Temu и Shein: нашествието на китайските търговци

Автор: Калина Горанова, "Капитал" 24 юни 2024

За година платформата Temu заля западните икономики. Тази година през нея ще бъдат продадени стоки за над 30 млрд. долара

Фотограф: DALL-E

Пазарувахте ли вече като милиардер, както приканва китайската платформа за онлайн продажби Temu. Дори и още да не сте инсталирали приложението, което да ви бомбардира с нотификации, няма как да не сте били залети от рекламите, извиращи отвсякъде в интернет. И вероятно те вече са поразили голяма част от хората в обкръжението ви, направили своя удар в платформата.

Temu се роди през септември 2022 г. и за по-малко от две години се разпространи като вирус в САЩ, Европа и по другите точки на света. И анализаторите предполагат, че китайският холдинг продава вече стоки почти колкото Amazon, която се развива от вече 30 години.

Платформата оставя усещането, че може да пазаруваш бързо, почти без пари и като на игра, и постави пред изпитание всички онлайн търговци. Всичко това гарнирано с много агресивен маркетинг и много добра логистика. Именно тя препъна други гиганти в онлайн пазаруването с по-дълга история. Сега бързите срокове на доставка и нулевата й цена елиминираха усещането за пазаруване от трета страна.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Shein и Temu удрят български търговци и производители Магазини за дрехи втора употреба отчитат 15% спад в продажбите и затваряне на 10% от обектите