Регистрация

Temu и Shein: нашествието на китайските търговци

Автор: Калина Горанова, "Капитал" 24 юни 2024

За година платформата Temu заля западните икономики. Тази година през нея ще бъдат продадени стоки за над 30 млрд. долара

Фотограф: DALL-E

Пазарувахте ли вече като милиардер, както приканва китайската платформа за онлайн продажби Temu. Дори и още да не сте инсталирали приложението, което да ви бомбардира с нотификации, няма как да не сте били залети от рекламите, извиращи отвсякъде в интернет. И вероятно те вече са поразили голяма част от хората в обкръжението ви, направили своя удар в платформата.

Temu се роди през септември 2022 г. и за по-малко от две години се разпространи като вирус в САЩ, Европа и по другите точки на света. И анализаторите предполагат, че китайският холдинг продава вече стоки почти колкото Amazon, която се развива от вече 30 години.

Платформата оставя усещането, че може да пазаруваш бързо, почти без пари и като на игра, и постави пред изпитание всички онлайн търговци. Всичко това гарнирано с много агресивен маркетинг и много добра логистика. Именно тя препъна други гиганти в онлайн пазаруването с по-дълга история. Сега бързите срокове на доставка и нулевата й цена елиминираха усещането за пазаруване от трета страна.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
На чаша (безалкохолна) бира Категорията на безалкохолната бира расте бързо, като достига 8% от европейския и над 1.5% от българския пазар
"Лидл" измести "Кауфланд" и вече е най-големият търговец На 14-ата си година през 2024 веригата със 136 магазина в страната изпреварва по приходи лидера от 13 поредни години