Регистрация

Милена Драгийска, "Лидл": Вече сме №1 на софийския пазар

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 10 юли 2023

Главният изпълнителен директор на германската верига в България казва пред "Капитал", че 76% от продажбите им през 2022 г. се дължат на собствените марки

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"

- Резултатите ни за 2022 са изключително добри, като, разбира се, инфлацията има също своето отражение. Докато за предходните две години отчитахме около 16% ръст на приходите, през 2022 вече сме с 27% ръст на продажбите спрямо 2021. По отношение на печалбата през 2022 имаме 20% ръст, докато през 2021 той беше само 12%. Тоест като цяло имаме благоприятни резултати, които категорично можем да измерим. Много хубаво е, че отбелязваме и 11% ръст на клиентите, който изчисляваме на база съпоставим брой съществуващи магазини, където надхвърляме 13 300 клиенти на седмица на обект.Друго, характерно за 2022, е повишената ефективност, изчислена като оборот върху единица квадратен метър търговска площ. По този показател "Лидл" е верига номер 1 в София, успяхме да трансформираме пазара и да изпреварим всички други конкуренти, независимо че те оперират с по-голяма търговска площ. Това показва изследване на ритейл пазара, направено от анализатора на сп. Progressive Владимир Чириков, резултати от което публикува БТА.


Четете цялото интервю на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
И Дон Домат на регала Какво правят големите търговски вериги в подкрепа на производителите на домати в страната