Регистрация

Оборотът на "Билла" скача с 24% до над 1.2 млрд. лв., вече продава и онлайн

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 27 април 2023

Ръстът идва от инфлацията, но и от повече количества и нови обекти

Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на "Билла България"

Очаквано "Билла България" отчита силно увеличени продажби през миналата и в началото на тази година. За първи път оборотът с ДДС надскача 1 млрд. лв., като ръстът е с 1/4 повече от предходната година. Третата по големина верига за храни продължава да расте и като обекти - сега е със 145 магазина, а новите тази година ще са 12. Отскоро предлага и онлайн доставки. Така обобщи новостите на пресконференция изпълнителният директор на компания Вигинтас Шапокас.

Кое колко расте

Със скок от 24.2% продажбите за 2022 достигат 1.237 млрд. лева, като веригата отбелязва възходящ тренд от 17.4% и на база един и същ брой обекти (1.15 млрд. лв.). За сравнение, данните на НСИ показват, че средногодишната инфлация при храните е била 22%.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Temu – китайският онлайн търговец, който надмина конкурента си Shein в САЩ Устойчив ли е обаче главоломният успех на компанията