С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

"Кауфланд" и "Лидл" инсталираха автомати за изкупуване на пластмасови бутилки и кенове

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 03 април 2023

За всяка върната опаковка клиентите ще получават ековаучер на стойност 5 стотинки

Според европейската Директива за опаковките и отпадъците от опаковки от 2018 година най-късно до 2029 година България трябва да събира 90% от пластмасовите PET опаковки за напитки и да влага най-малко 30% рециклиран материал в новите бутилки. В България въвеждането на модел "от бутилка в бутилка" чрез депозитна система за опаковки предстои. Две търговски дружества - веригите Kaufland и Lidl, част от германската група Schwarz, са първите в страната, които въвеждат автомати за приемане на използвани пластмасови бутилки и кенове за напитки. За всяка върната опаковка клиентите ще получават ековаучер на стойност 5 стотинки.

Инсталациите приемат пластмасови бутилки до 3 литра от PET материал и метални кенове. РET (полиетилен терефталат) е пластмасата, която обикновено се използва за опаковки за еднократна употреба за вода, безалкохолни напитки и бира. Бутилките трябва да са цели, да не са замърсени и да не съдържат течност.

Целият текст е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
JYSK ще открие шест нови магазина в страната до края на годината Новост за българското дружество е създаването на специален B2B отдел за корпоративни продажби