Регистрация

Веригите: Чисто печелим средно по около 4 лева на 100 лв. приход

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 13 март 2023

Мениджърът на "Лидл България" Милена Драгийска посочи, че в обектите им Германия повечето стоки са по-скъпи от българските

Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България"
Фотограф: Цветелина Белутова

Във време на висока инфлация и силно поскъпване на храните търговските вериги са на прицел с обвинения за високи надценки, които вдигат цената на рафта. Мениджърските екипи на големите вериги обаче не приемат тези обвинения, като се позовават на глобални фактори - инфлация, война, скок на енергоизточници и суровини, нарушени вериги на доставки.

"Търговията на дребно няма интерес от изкуствено завишение на цените, тъй като тя съществува от оборот и нейната цел е бърза възвращаемост от продажба на стоките. Изкуственото завишение на цени води до намаляване на потреблението, до изхвърляне на стоки и оттам по спиралата може да се стигне до ситуацията от 1996 г., за която не искаме да си спомняме", обяви Милена Драгийска - главен изпълнителен директор на "Лидл България", по време на пресконференция.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Фантастико" откри новата си логистична база за 36 млн. лева Складовата площ се простира върху 36 хил. кв.м и е за стоки, изискващи температурно съхранение