Регистрация

Евростат: Около 49% от българите пазаруват онлайн спрямо средно 75% в ЕС

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 06 март 2023

Страната ни запазва последното място по този показател, макар растежът да е 7 процентни пункта спрямо 2021 г.

Фотограф: Юлия Лазарова

По-малко от 50% от българите са пазарували онлайн през 2022 г. (49%), показва годишното проучване на Евростат. Данните отреждат последно място на страната ни в Европейския съюз по този показател, макар повишението да е 7 процентни пункта спрямо 2021 г. (42%).
В цялата общност продължава да расте пазаруването през мрежата. През 2022 г. 91% от хората на възраст от 16 до 74 години в ЕС са използвали интернет, 75% от които са купували или поръчвали стоки или услуги за лична употреба. Делът на онлайн купувачите е нараснал от 55% през 2012 г. до 75% през 2022 г., което е увеличение от 20 процентни пункта (пр.п.). Най-многобройни са интернет потребителите в Нидерландия (92%), Дания (90%) и Ирландия (89%).

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Temu – китайският онлайн търговец, който надмина конкурента си Shein в САЩ Устойчив ли е обаче главоломният успех на компанията