Регистрация

Търговски вериги: Предприемаме редица мерки за задържане на цените

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 20 февруари 2023

Мениджъри на четири търговски вериги за фирмената политиката в условията на инфлация и поскъпване на храните

Фотограф: Надежда Чипева

Търговци твърдят, че имат съвпадащ интерес с този на гражданите и на правителството да не се допуска ръст на цените. Сдружението за модерна търговия, в което членуват 13 от най-големите търговски компании в страната, излезе с официално становище, в което изрази сериозното си притеснение от "зачестилите случаи на популистка реторика от страна на различни публични фигури, с която се хвърля петно върху търговците на дребно с храни в България". Каква обаче е политиката на търговците по отношение на цените в условия на инфлация?
Ето какви въпроси зададе "Капитал" на представители на четири от най-големите търговски вериги в страната:
  • 1. Наблюдавате ли някаква обща закономерност - кои продуктови сегменти поскъпват най-много?
  • 2. Колко често ви се налага да променяте цени на хранителни продукти - каква е била средната честота през 2019 г. и каква е тя за 2022 г.? В кои категории е най-висока честотата на промяната?
  • 3. Колко бързо реагирате на искането на производителите на храни за вдигане на цени? Изцяло ли го прехвърляте върху потребителите?
  • 4. Наблюдавате ли отлив на потреблението в резултат на високите цени? В кои продуктови сегменти?
  • 5. Каква е политиката на веригата за противодействие на скока в цените на храните, когато той е драстичен?

Вижте отговорите на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Пазарът на кафе в България расте и през 2023 г. Ръстът е 12% и е резултат от вдигането на цената с 16%. Най-значим дял в продажбите има мляното кафе
Свежите витрини на "Кауфланд България" получиха сертификат за качество от TUV Austria От веригата отчитат покачващ се интерес към продуктите на щандовете, на които се предлагат над 400 пресни артикула