С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Търговски вериги: Предприемаме редица мерки за задържане на цените

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 20 февруари 2023

Мениджъри на четири търговски вериги за фирмената политиката в условията на инфлация и поскъпване на храните

Фотограф: Надежда Чипева

Търговци твърдят, че имат съвпадащ интерес с този на гражданите и на правителството да не се допуска ръст на цените. Сдружението за модерна търговия, в което членуват 13 от най-големите търговски компании в страната, излезе с официално становище, в което изрази сериозното си притеснение от "зачестилите случаи на популистка реторика от страна на различни публични фигури, с която се хвърля петно върху търговците на дребно с храни в България". Каква обаче е политиката на търговците по отношение на цените в условия на инфлация?
Ето какви въпроси зададе "Капитал" на представители на четири от най-големите търговски вериги в страната:
  • 1. Наблюдавате ли някаква обща закономерност - кои продуктови сегменти поскъпват най-много?
  • 2. Колко често ви се налага да променяте цени на хранителни продукти - каква е била средната честота през 2019 г. и каква е тя за 2022 г.? В кои категории е най-висока честотата на промяната?
  • 3. Колко бързо реагирате на искането на производителите на храни за вдигане на цени? Изцяло ли го прехвърляте върху потребителите?
  • 4. Наблюдавате ли отлив на потреблението в резултат на високите цени? В кои продуктови сегменти?
  • 5. Каква е политиката на веригата за противодействие на скока в цените на храните, когато той е драстичен?

Вижте отговорите на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Стоян Попов, "Спорт вижън": Делът ни ще надхвърли 35% от пазар за 250 млн. лв. Регионалният мениджър на веригата в България пред "Капитал"