С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Големите търговци се обявиха против нарочването на сектора за високите цени

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 13 февруари 2023 , 1 коментар

Имаме съвпадащ интерес с този на гражданите и на правителството да не се допуска ръст на цените, се казва в становище на Сдружението за модерна търговия

Фотограф: Велко Ангелов

Сдружението за модерна търговия изрази сериозното си притеснение от "зачестилите случаи на популистка реторика от страна на различни публични фигури, с която се хвърля петно върху търговците на дребно с храни в България".
Организацията обединява 13 от водещите ритейлъри в България: "Билла България", "Фантастико груп", "Дайхман търговия с обувки", "дм България", "Доверие - Брико" ("Мосю Бриколаж"), "ИКЕА - България", "Кауфланд България" , "Лидл България", "Максима България" ("Т MARKET"), "ПЕПКО България", "ПроМаркет" , "Хиполенд" и SOpharmacy.

Според членовете на сдружението настройването на широката общественост спрямо цял един сектор от българската икономика "не кореспондира с отговорно поведение, насочено към сдържане на инфлационния натиск". Още повече, че атаките срещу търговците са във време на предстоящи съдбоносни решения за страната ни като членството на България в еврозоната, при които е "особено важно партньорството между бизнеса и институциите и търсене на работещи решения, а не внасяне на допълнителни разделения, базирани на популистки тези", обобщават от организацията. И припомнят факти, доказващи, че търговците на дребно са сред големите и отговорни работодатели и данъкоплатци в страната.

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Стоян Попов, "Спорт вижън": Делът ни ще надхвърли 35% от пазар за 250 млн. лв. Регионалният мениджър на веригата в България пред "Капитал"