С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Най-големите търговци на храни: още магазини в периода на растящите цени

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 13 януари 2023

Мениджърите на топ 6 вериги за бързооборотни стоки за очакванията и инвестициите през 2023 г.

Фотограф: Надежда Чипева

Война в Украйна, затруднения във веригата на доставките, скок на цените на енергията и суровините, галопираща инфлация. Потребителите стават все по-чувствителни към цени и все по-пресметливи в разходите си. Но големите вериги за храни откриват още нови обекти, а и заради инфлацията приходите им растат с невижданите 15-20%.
Каква беше изтеклата година и какви са нагласите за 2023 г. според мениджърите на топ 6 вериги, подредени по приходите им за 2021 г.: "Кауфланд", "Лидл", "Метро", "Билла", "Фантастико" и "Т-маркет"? Ето въпросите, които "Капитал" им зададе:
  • 1. Колко обекта открихте през 2022 г., какви финансови резултати очаквате за 2022 г.?
  • 2. Кой е водещият тренд за 2022 г.? Какъв очаквате да е през 2023?
  • 3. Как се отразява инфлацията на продажните цени - кои продуктови групи са с най-висок ръст и колко е този ръст?
  • 4. Какъв е делът на онлайн продажбите в общите приходи на компанията за 2022 г., каква е целта за 2023 г. (ако не предлагате - как/кога ще предложите онлайн поръчки)?
  • 5. Колко обекта планирате да откриете през 2023 г. и къде? Какви други инвестиции планирате за 2023 г.? В бюджета за догодина какъв ръст/спад на приходите залагате?
  • 6. Кое ще е ключовото събитие, което ще движи сектора? Какво потребителско търсене очаквате?
  • 7. На колко се оценява целият пазар на бързооборотни стоки за 2022 и какъв дял държи вашата компания?
Вижте отговорите на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
JYSK ще открие шест нови магазина в страната до края на годината Новост за българското дружество е създаването на специален B2B отдел за корпоративни продажби