С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

За три години български фирми са имали износ през Lidl за над 150 млн. лева

Автор: Мара Георгиева, "Капитал" 16 септември 2022

През 2021 г. 46 компании са продали зад граница стоки за 65 млн. лв. Топ изнасяният продукт е пълнозърнест хляб със семена

Част от мениджърите на фирми, които си партнират с "Лидл България", заедно с главния изпълнителен директор на компанията Милена Драгийска
[''Лидл България'']

От 2019 до 2021 г. български производители са продали в европейската мрежа на германската верига Lidl храни и изделия за над 150 млн. лева. За тези три години в резултат на партньорството с "Лидл България" 252 продукта на 58 български компании са достигнали до 27 задгранични пазара, стана ясно по време на пресконференция на търговската верига. Дебютът на български продукти в европейската мрежа на Lidl (с над 12 хил. магазина в над 30 страни) е през 2012 г. с 8 фирми и 17 артикула и е насочен към една държава - Румъния. Три години по-късно оборотите от експорт на български дружества се удвояват до 8.1 млн. лв., стоките се продават на 7 пазара, а производителите са 17. През 2021 г. износът чрез "Лидл България" достига 65 млн. лв., фирмите са 46, артикулите - 169, а държавите - 27, съобщи Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".

Четете пълния текст на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
ИПИ: Приносът на "Лидл" към икономиката на България за 2021 е 1.6 млрд. лева Първата оценка бе направена през 2019 г. и показа 1.12 млрд. лв. въздействие