С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Търговци: Всичко ще расте - приходи, обекти и цени

Автор: Мара Георгиева 07 януари 2022

Мениджърите на 9 вериги за очакванията и инвестициите през 2022 г.

Фотограф: Надежда Чипева

За втора поредна година търговските вериги живеят в ковид-условия, но към тях вече се прибавят затруднения в доставките, поскъпване на енергията и суровините, нарастваща инфлация. Заради галопиращата инфлация близките седмици ще са тежки - в този период текат годишните преговори между производители и доставчици и веригите, като основният въпрос ще е кой с колко ще вдигне цените.
В същото време купувачите стават все по-ценово чувствителни. И основната част от хората (около 55%) се фокусират върху покупки на базисни стоки и пренебрегват лукса, отчита проучване на Nielsen. Други 42% планират да купуват продукти само на промоция.
Пандемията промени и начина на пазаруване, като изстреля нагоре покупките по интернет. Веригите вече работят или предстои да влязат в е-сегмента.
Каква беше изтеклата година и какви са нагласите за 2022 г. според мениджърите на топ 9 вериги, подредени по приходите им за 2020 г.? Ето въпросите, които "Капитал" им зададе:

Анкетата с отговорите е на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
"Лидл" купи терен за складова база в Божурище за над 25 млн. лв. Продавач на парцела от почти 200 декара е държавната компания "Индустриални зони", а сделката е от юли