Регистрация

Топ 50 на търговците на дрехи и обувки: Най-лошата година за модата

Автор: Силвия Радославова 06 декември 2021

Пандемията сви оборотите на специализираните магазини средно с почти 20%

null
Shutterstock

За повечето бизнеси 2020 г. ще остане в историята като година на ступор. И макар ритейлът да беше един от малкото пощадени сектори на икономиката, той също даде своите жертви в ковид пандемията. За модната индустрия 2020 г. вече е известна като годината, която промени всичко. Секторът премина през възможно най-лошия сценарий, който включваше затворени магазини, търговски центрове и предприятия, отменени събития от личен и публичен характер, икономически, логистичен и културен шок, отлежаване на нови колекции по складовете и липса на опция за тяхната продажба и визия за бъдещето. По оценки на консултантската агенция McKinsey&Company всичко това е довело до около 90% спадове в печалбата на търговците и създателите на мода в глобален план и 15-30% свиване на приходите им спрямо предходната 2019 г.
The Guardian дава красноречив пример за ситуацията на пазара във Великобритания - най-растящата група стоки при обувките са били чехлите. Техните продажби са скочили съответно с 53% за мъжките модели и 28% за дамските. Идентична е ситуацията в облеклата, където предпочитани са били базовите модели и домашните дрехи.

Целият текст и класацията са на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души