Топ 50 на търговците на дрехи и обувки: Най-лошата година за модата
Автор: Силвия Радославова
06 декември 2021
null
За повечето бизнеси 2020 г. ще остане в историята като година на ступор. И макар ритейлът да беше един от малкото пощадени сектори на икономиката, той също даде своите жертви в ковид пандемията. За модната индустрия 2020 г. вече е известна като годината, която промени всичко. Секторът премина през възможно най-лошия сценарий, който включваше затворени магазини, търговски центрове и предприятия, отменени събития от личен и публичен характер, икономически, логистичен и културен шок, отлежаване на нови колекции по складовете и липса на опция за тяхната продажба и визия за бъдещето. По оценки на консултантската агенция McKinsey&Company всичко това е довело до около 90% спадове в печалбата на търговците и създателите на мода в глобален план и 15-30% свиване на приходите им спрямо предходната 2019 г.
The Guardian дава красноречив пример за ситуацията на пазара във Великобритания - най-растящата група стоки при обувките са били чехлите. Техните продажби са скочили съответно с 53% за мъжките модели и 28% за дамските. Идентична е ситуацията в облеклата, където предпочитани са били базовите модели и домашните дрехи.
Целият текст и класацията са на сайта на "Капитал"