С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Регистрация

Топ 30 на веригите за бързооборотни стоки: Всички купуват храни и напитки

Автор: Боряна Генчева 08 ноември 2021

В ковид годината продажбите в сектора растат с 11%, а за първи път сред лидерите в сектора влиза онлайн търговец

Фотограф: Надежда Чипева

Пандемичната 2020 г. е била относително добра година за тридесетте най-големи търговеца на храни и напитки в България като цяло. Приходите им от продажби на бързооборотни стоки нарастват с 11% спрямо предходната година до 6.4 млрд. лева. Общите им приходи от продажби намаляват с 9.8% до 9.58 млрд. лева. Ако обаче от топ 30 се извадят двете вериги бензиностанции, чиито продажби идват от горива, се оказва, че при търговците, фокусирани върху храните и напитките, се наблюдава ръст 5%. През миналата година просто горивата бяха много евтини и се търсиха слабо, а и продажбите в кафенетата и ресторантите, които бяха затваряни и ограничавани заради COVID-19, логично се свиват.
Не при всички търговци обаче картината е розова. В три сегмента има спад, продиктуван най-вече от мерките срещу пандемията и ефектите от тях. Намаляват приходите на веригите, ограничени в морските курорти, на търговците с акцизни стоки, които залагат на оживени локации като летища, метростанции, молове. Свиват се и продажбите на храни във вече споменатите вериги бензиностанции, които са зависими от мобилността на хората.

Целият текст и таблицата с класацията са на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: Въпреки коронакризата пазарът на сладолед нарасна Националният бизнес мениджър на сладоледената дивизия в България на "Юниливър Южно-Централна Европа" пред "Капитал
Топ 20 на търговците на техника: Растеж през мрежата Пандемията се отрази положително върху продажбите на няколко категории продукти, както и на онлайн сегмента