Регистрация

Най-големите сто търговеца на дребно: Здрави и в пандемията

Автор: Мария Иванова 29 октомври 2021

Лидерите в сектора отчитат почти 6% ръст на приходите през 2020 г. до 13.6 млрд. лв., половината от тях са генерирани от веригите за храни

null
Shutterstock

Ръст наполовина. Това показва първият поглед върху класацията на най-големите 100 търговеца на дребно в страната - "Регал 100". В шоковата 2020 г. техните приходи са пораснали с малко под 6% до 13.6 млрд. лв. в сравнение с двуцифрения скок от близо 12% година по-рано. Въпреки това на фона на сътресенията заради глобалната пандемия от COVID-19 в други сектори на икономиката водещите ритейлъри стоят сравнително устойчиво и около две трети от тях са успели да продължат да растат въпреки препятствията на корона кризата.

Без дрехи и грим, но уютно нахранени

По-детайлното вглеждане в числата обаче показва разделителните линии. В основната си част групата на компаниите, които отчитат спад в продажбите си, е съставена от търговци на дрехи, където на пръсти се броят растящите през 2020 дружества. Силен е бил и корона ударът върху бизнеса на водещите вериги за играчки, където спадовете се измерват в двуцифрени стойности. В по-голямата си част са пострадали и търговците на строителни материали. А в козметиката покупките на гримове, парфюми и други разкрасителни продукти колабират.

Целият текст и класацията са на сайта на "Капитал"

Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол Четири компании доминират пазара на концентриран алкохол, а спадът на местните продажби през 2017 г. донякъде се компенсира от силен износ
Николай Бекяров: През 2021 г. пазарът на сладолед спадна до 104 млн. лева Управителят на "Юниливър Айс Крийм България" посочва пред "Капитал", че цените вече са увеличени с 12-20%
Големите вериги имат приходи от 16 млрд. лв., или 1/3 от оборота в търговията на дребно Изследването на ИПИ показва огромни скокове в бизнеса през 2022 г., когато и инфлацията растеше. Във веригите работят над 53 хил. души